אוננות: יתרונות וסיכונים ליחידים ולמערכות יחסים

אוננות: יתרונות וסיכונים ליחידים ולמערכות יחסים

מספר מילים 606

אוננות היא פרקטיקה מענגת עצמית, הקשורה בדרך כלל לגיל ההתבגרות ולבגרות. זהו תהליך של נגיעה באיברי המין במטרה ליצור הנאה ובדרך כלל לגרום לאורגזמה. מבחינה היסטורית, אוננות הייתה נושא למיתוסים וטאבו רבים, אך כיום, היא מקובלת יותר עבור אנשים בכל הגילאים. זה יכול לשמש כדי לשפר את החוויה המינית של הפרט כאשר שותף או לקדם אהבה עצמית, הרפיה, והנאה ללא קשר למצב היחסים. מאמר זה יעסוק ביתרונות ובסיכונים הפוטנציאליים של אוננות עבור יחידים ומערכות יחסים, כולל דיון בבריאות פיזית ונפשית כאחד.

היתרונות הפיזיים של אוננות
לאוננות יש יתרונות פיזיים שונים, בנוסף לאפשרות לפעול כצורה חשובה של טיפול עצמי. לעתים רחוקות יותר, ישנם גם סיכונים בריאותיים פוטנציאליים הקשורים אוננות, אשר יידונו בהמשך מאמר זה.

התועלת הגופנית הידועה ביותר היא חוויה של הנאה, ופוטנציאל אורגזמה. אורגזמה מובילה בדרך כלל להקלה קצרת טווח ממתח, אי נוחות או מתח, תוך שהיא מאפשרת מעבר למצב רגוע. אנשים העוסקים באוננות יכולים למצוא סיפוק גם בפרקטיקות המיניות שלהם, מבלי להסתמך על בן זוג להנאה. גברים, בפרט, ידועים בשימוש בטכניקות אוננות על מנת לעכב שפיכה במהלך יחסי מין שותפים. יתר על כן, עבור נשים שאינן חוות הנאה או אורגזמה באופן קבוע בשל העיתוי או ההתנהגות של בן זוגן, אוננות יכולה לשמש סוג של סוכנות מינית וחקירה.

אוננות קשורה גם לסיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית ולסיפוק מיני כללי. אורגזמה שהושגה באמצעות אוננות נקשרה לרמות נמוכות יותר של הורמונים הקשורים ללחץ. זה יכול לתרום לבריאות נפשית בריאה יותר, וכתוצאה מכך, אורח חיים כללי בריא יותר. אוננות יכולה גם לתרום לבריאות הלב וכלי הדם של הפרט, שכן היא קשורה בסיכון מופחת ללחץ דם גבוה, התקף לב ושבץ.

היתרונות הנפשיים של אוננות
בנוסף ליתרונות פיזיים, אוננות יכולה גם לספק יתרונות לבריאות הנפש. אנשים המאוננים באופן קבוע יכולים לחוות הערכה עצמית מוגברת עקב ידע מוגבר על גופם וקבלת ההנאה שלהם. מודעות עצמית וביטוי עצמי אלה יכולים לחזק את הביטחון העצמי, מה שיכול להוביל להרגשה נוחה יותר במסגרות מיניות. ביטחון עצמי כלפי עצמך וחוויות מיניות יכול לשפר את החוויות של האדם, כמו גם לתרום לשיפור האינטימיות של פעילויות מיניות שותפות.

אוננות יכולה גם להגביר את המחויבות וההבנה של הפרט לגבי המיניות שלו. מחקרים הראו כי אנשים המודעים יותר לצרכים ולרצונות המיניים שלהם חווים תוצאות חיוביות יותר בחיי המין שלהם. אוננות מאפשרת גם חקירה מוגברת של פנטזיות מיניות ואין לראות בה תחליף למין זוגי. במקום זאת, יש לראות בה דרך להשלים את החוויה המינית ולשפר את ההנאה, האיכות והסיפוק של פעילויות מין זוגיות.

השפעת אוננות במערכות יחסים
אוננות יכולה להועיל למערכות יחסים מסוימות, שכן היא יכולה לעודד הבנה טובה יותר של עצמך ואת הצרכים המיניים של בן הזוג. הבנה זו יכולה להוביל לשיפור התקשורת במערכת היחסים ולטפח קרבה. יתר על כן, כאמור, זה יכול להוביל לשיפור הביטחון העצמי וההערכה העצמית, אשר יכול לתרום לסביבה חברתית חיובית יותר. בני זוג עשויים להיות מרוצים יותר, מה שיאפשר להם להרגיש תחושה גדולה יותר של קרבה ואהבה.

הסיכונים הפוטנציאליים של אוננות צריכים להילקח בחשבון גם עבור אלה במערכות יחסים. אוננות ומין שותף קשורים לעתים קרובות זה בזה, ואחד יכול להשפיע על השני. מחקרים הראו כי לזוגות המאוננים עם בן זוג יש לעתים קרובות תקשורת טובה יותר וחיי מין בריאים יותר. עם זאת, אלה המאוננים ללא ידיעת בן זוגם או באופן שאינו כולל את בן זוגם נוטים יותר להיות לא מרוצים ממערכת היחסים שלהם ולחוות רמות נמוכות יותר של שביעות רצון כללית ממערכת היחסים.

אתר מומלץ- ladystation.net
מסקנה
לסיכום, אוננות מציעה מגוון יתרונות פיזיים ונפשיים שיכולים לתרום לבחירות אורח חיים בריא יותר ולחיי מין מספקים יותר. בעוד שזה יכול להיות מועיל לאנשים ולמערכות יחסים במקרים מסוימים, זה יכול להיות מזיק אצל אחרים. ככזה, חשוב לעוסקים באוננות להבין את הסיכונים וההשלכות האפשריות, כמו גם את היתרונות, ולתקשר בפתיחות עם בן זוגם. אוננות היא פעילות נורמלית שיכולה להועיל לאנשים ולמערכות יחסים, אם היא נעשית בזהירות ובהתחשבות בסיכונים הפוטנציאליים שהיא מציגת.

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות שלעתים קרובות נשאר סודי ולא מובן הוא עולם פטישי המין. פנטזיות ותשוקות נסתרות אלה יכולות לנוע בין שפירות יחסית לביזאריות…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק יעדי תיירות פופולריים ובצדק, שכן כל אחד מהם מציע חוויות ייחודיות משלו. עם זאת, יש עיר הממוקמת ממש דרומית לתל…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה במהלך יחסי מין. בעוד שזה קשור בדרך כלל עם גברים מבוגרים, ED יכול…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית