אוננות: תרגול בריא לשיפור הרווחה המינית

אוננות: תרגול בריא לשיפור הרווחה המינית

מספר מילים 600

אוננות הייתה מקור לסקרנות ולמחלוקת ברחבי העולם במשך מאות שנים. עם זאת, בעשורים האחרונים השתנו הגישות ומומחים רבים מאמינים כיום כי אוננות היא פרקטיקה בריאה ומועילה שיכולה לשפר את הרווחה המינית ואת הבריאות הכללית. במאמר זה, אנו מתעמקים בהיסטוריה, השלכות תרבותיות ויתרונות פיזיים, פסיכולוגיים ורפואיים של אוננות, ובוחנים כיצד ניתן להשתמש בה כדי לשפר את ההנאה והתפקוד המיני.

היסטוריה של אוננות

ההיסטוריה של האוננות רוויה בהשערות, אמונות טפלות ואפילו ענישה דתית, כאשר הגישות וההשקפות עליה משתנות באופן משמעותי עם הזמן. אזכור של המעשה ניתן למצוא בתרבויות ותרבויות רבות לאורך מאות שנים, החל מהיוונים והרומאים שראו בו חלק מוערך של בריאות מינית, ועד בריטניה בתקופה הוויקטוריאנית שבה הוא היה סימן לניוון מוסרי והתייחסו אליו כאל מעשה מביש.

בזמנים מודרניים יותר, עמדות כלפי אוננות התפתחו והיא מקובלת כיום כפרקטיקה בטוחה ומועילה עבור גברים ונשים כאחד, אם כי חלק גדול מהשימוש הלא קונבנציונלי או הרפואי שלה נותר שנוי במחלוקת. לדוגמה, אוננות שימשה חברות עתיקות כטקס פוריות, צורה שבטית של ריפוי, צורה של אמצעי מניעה, ככלי בחיזור ועל ידי גברים ונשים כאחד בחברה המודרנית כדי לפשט את ההנאה ולהשיג חקירה עצמית מינית.

השלכות תרבותיות של אוננות

אוננות נושאת רמות שונות של סטיגמה חברתית וקבלה בקרב תרבויות שונות. בחברות מסוימות, הוא נחגג כנורמלי ובריא, בעוד שבאחרות הוא עדיין נתפס כמביש ואסור. זה נתפס כמקובל יותר בחברה המודרנית, במיוחד עם שינוי הגישה כלפי מין, אבל זה נשאר אקטואלי, ובמקרים מסוימים, טעון פוליטית.

עבור אנשים מסוימים, התרגול עדיין נושא תחושה של מבוכה ורגשות אשמה. זה נכון במיוחד בכמה תרבויות שמרניות ודתיות שבהן מושגים מסורתיים של התנהגות מינית מכתיבים שזה חטא או צורה של סטייה.

היתרונות הפיזיים של אוננות

לאוננות יש שפע של יתרונות פיזיים עבור גברים ונשים כאחד והיא יכולה להגביר את הרווחה המינית והסיפוק הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. אלה רק חלק מהיתרונות הפוטנציאליים הרבים:

1) הפגת מתחים: אוננות משחררת במוח חומרים דמויי הורמונים הנקראים אנדורפינים המסייעים להפחית מתח ולרומם את עוצמת הלחץ. זה גם מפחית את המתח באזור האגן, אשר יכול להקל על אי הנוחות של כאבי מחזור.

2) שינה משופרת: גירוי עצמי משחרר נוירוטרנסמיטורים מרובים בכל הגוף אשר ידועים כמקלים על מתח, מפחיתים עייפות פיזית ומסייעים להירדם. זה גם נקשר בדרך כלל לירידה בהפרעות שינה, וכתוצאה מכך מחזור שינה-ערות טוב יותר, ואיכות שינה עמוקה יותר.

3) חינוך מיני: אוננות שימשה כצורה של חקירה מינית שיכולה להוביל להבנה טובה יותר של הגוף. עבור נשים בפרט, זהו כלי שלא יסולא בפז כדי ללמוד יותר על עוררות ואורגזמה.

4) בריאות רצפת האגן: אצל גברים ונשים כאחד, גירוי עצמי מגביר את זרימת הדם באזור האגן, ומעודד חיזוק של רצפת האגן. חיזוק שרירי האגן יכול לשפר את העוררות, האורגזמה וההנאה המינית הכללית. אצל נשים, זה יכול להפחית את הסיכויים לפתח בעיות רצפת האגן כגון דליפת שתן, צניחת איברי האגן, בריחת שתן במאמץ.

5) ליבידו: מחקרים הראו כי גירוי עצמי קבוע עשוי לעזור להגדיל את רמות הטסטוסטרון והאסטרוגן, נותן דחיפה לתשוקה המינית.

היתרונות הפסיכולוגיים של אוננות

אוננות הוכחה גם כנושאת יתרונות פסיכולוגיים גדולים לגברים ולנשים. הנה רק כמה מודגשים להלן:

1) ביטחון גופני משופר: בעת ביצוע גירוי עצמי, חשוב שהאדם יהיה מודע לתחושותיו, תנועותיו ותגובותיו המבוססות על הנאה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר של הגוף, ולשפר את היכולת לזהות ולתקשר את התחושות שהוא נהנה. זה יכול גם להוביל לשיפור הביטחון הגופני, כאשר אדם נהנה לחקור ולהבין את הגוף שלהם באופן מלא.

2) תקשורת מוגברת: כאשר עוסקים בגירוי עצמי, נושאים של תשוקה מינית, הסכמה והנאה יכולים לעלות באופן טבעי. זה יכול לפתוח שיחות בריאות עם בני זוג על מין ולהגביר את התקשורת.

3) חרדת ביצוע מופחתת: עיסוק בגירוי עצמי יכול לעזור להפחית את חרדת הביצוע ואת הפחד לא להגיע לאורגזמה ביחסי מין זוגיים. גירוי עצמי יכול לקרב את האדם למודעות ולהנאה הגופנית שלו, כך שהוא לא צריך להיות כל כך חרד כאשר הוא מנסה לבנות כימיה מינית עם בן זוג.

4) משופר

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות שלעתים קרובות נשאר סודי ולא מובן…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק יעדי תיירות פופולריים ובצדק, שכן כל…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית