אסטורבציה: הבנת העובדות והמיתוסים

אסטורבציה: הבנת העובדות והמיתוסים

מספר מילים 595

אוננות היא נושא שהיה אפוף טאבו וסודיות במשך מאות שנים. למרות היותו מעשה טבעי ונפוץ לחלוטין, הדיון על הנאה עצמית נתקל בבושה, סטיגמה ואפילו אשמה. עם זאת, עם התקדמות המדע ושינוי הנורמות החברתיות, השיח סביב אוננות עבר אט אט לעבר פתיחות וקבלה. במאמר זה נעמיק בעובדות וננפץ את המיתוסים סביב אוננות.

מהי אוננות?

אוננות מתייחסת לפעולה של גירוי עצמי, המוביל לעוררות מינית ושחרור. ניתן להשיג זאת באמצעים שונים כגון נגיעה באיברי המין, שימוש בצעצועי מין, או אפילו באמצעות דימויים מנטליים ופנטזיות. אוננות היא דרך נורמלית ובריאה לחלוטין לספק את הרצונות המיניים של האדם בהיעדר שותף.

עובדות על אוננות

1. זהו מעשה נפוץ וטבעי

בניגוד לאמונה הרווחת, אוננות אינה התנהגות סוטה או חריגה. למעשה, זהו חלק נפוץ של המיניות האנושית כבר נהוג מאז ימי קדם. במחקר שערך מכון קינסי נמצא כי כ-85% מהגברים וכ-45% מהנשים אוננו לפחות פעם אחת בחייהם.

2. יש לו יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים

beautifulescortsgirls.com
מלבד מתן הנאה מינית, לאוננות יש מספר יתרונות בריאותיים. זה יכול לעזור להפחית מתח ומתח כפי שהוא משחרר הורמונים הרגשה טובה כמו אנדורפינים ואוקסיטוצין. אוננות יכולה גם לשפר את השינה, להגביר את ההערכה העצמית ולתרום לחיי מין בריאים יותר. יתר על כן, זה יכול גם לעזור לאנשים לחקור את גופם ולגלות מה מרגיש טוב, מה שמוביל להבנה טובה יותר של הצרכים והרצונות המיניים שלהם.

3. זה לא מוביל לבעיות בריאות פיזיות או נפשיות

אחד המיתוסים הגדולים ביותר סביב אוננות הוא שזה יכול להוביל לבעיות בריאות פיזיות או נפשיות. עם זאת, זה רחוק מהאמת. למעשה, מחקרים הראו כי אוננות יכולה להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית אצל גברים. זוהי דרך בטוחה ובריאה לספק תשוקות מיניות, ואין ראיות המצביעות על כך שהיא יכולה לגרום נזק כלשהו.

4. זהו חלק מהתפתחות מינית בריאה

אוננות היא חלק טבעי מההתפתחות המינית האנושית. היא מאפשרת לאנשים לחקור את גופם ולפתח הבנה טובה יותר של התשוקות והצרכים המיניים שלהם. עבור מבוגרים צעירים, אוננות יכולה להיות גם דרך ללמוד על גופם ולהבין מה מרגיש טוב, מה שמוביל למערכות יחסים בריאות יותר בעתיד.

5. זה לא תחליף ליחסי מין

יש אנשים המאמינים כי אוננות יכולה לשמש תחליף ליחסי מין, מה שמוביל לירידה בעניין במין זוגי. עם זאת, זה לא המקרה. אוננות ומין זוגי הן שתי חוויות שונות לחלוטין ואחת לא יכולה להחליף את השנייה. למעשה, אוננות יכולה לשפר את החוויות המיניות עם בן זוג מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים לתקשר את רצונותיהם והעדפותיהם.

מיתוסים על אוננות

1. זה יכול להוביל לאי פוריות או תפקוד לקוי של זיקפה

אין ראיות מדעיות התומכות באמונה כי אוננות יכולה להוביל לאי פוריות או לבעיות זיקפה. למעשה, אוננות היא דרך נורמלית ובריאה לחלוטין לספק תשוקות מיניות ואין לה השפעות שליליות על בריאות הרבייה של האדם.

2. זהו מעשה חטא או לא מוסרי

אוננות קשורה זה מכבר לטאבו דתי ותרבותי, המוביל לאמונה שמדובר במעשה חטא או לא מוסרי. עם זאת, אין בסיס לאמונה זו. אוננות היא חלק טבעי ונורמלי של המיניות האנושית ולא צריך להיות קשור לבושה או אשמה.

3. זה נעשה רק על ידי אנשים בודדים

תפיסה מוטעית נוספת לגבי אוננות היא שהיא מבוצעת רק על ידי אנשים שאינם במערכת יחסים או שהם רווקים. עם זאת, זה רחוק מהאמת. אוננות היא פרקטיקה נפוצה בקרב אנשים מכל סטטוסי היחסים והיא דרך לחקור את הגוף ואת התשוקות המיניות של האדם.

4. זה יכול להוביל לאיברי מין מעוותים או עיוורון

אלה הם כמה מהמיתוסים המגוחכים ביותר סביב אוננות. אין ראיות מדעיות התומכות באמונה שהוא יכול לגרום לעיוותים פיזיים או עיוורון. למעשה, אוננות הוכחה כבעלת יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים.

לסיכום, אוננות היא חלק טבעי ובריא לחלוטין במיניות האנושית שיש להסיר ממנו סטיגמה ולדון בו בגלוי. חשוב לחנך את עצמך ואחרים על העובדות ולהפריך את המיתוסים סביב נושא זה. חשוב להבין כי אוננות היא בחירה אישית וכל עוד היא נעשית בצורה בטוחה ובהסכמה, אין בה כל פסול. בואו נחבק ונחגוג את המיניות שלנו ללא שיפוט או בושה.

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות שלעתים קרובות נשאר סודי ולא מובן…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק יעדי תיירות פופולריים ובצדק, שכן כל…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית