מה לדעת על זקפות

מה לדעת על זקפות

מספר מילים 411

שאלות על ביצועי זיקפה יכולות להיות מביכות וקשות לדיון, אך הבנת היסודות לגבי קבלת ושמירה על זקפה יכולה לעזור ללמוד כיצד לעבוד דרך קושי וכל חששות בריאותיים בסיסיים. זקפה היא חלק מכריע במחזור התגובה המינית הגברית, ולמידה עליהם יכולה לספק ביטחון ותובנה לגבי בריאות מינית הן לגברים והן לבני זוגם.

מהי זקפה?

זקפה היא תוצאה של גודש של הפין עם דם. זרימת דם מוגברת זו מתרחשת בדרך כלל בתגובה לגירוי נפשי או פיזי. בהתאם לאדם, הפין יתחיל לגדול ולהיות מוצק, כאשר ראש הפין שנקרא "העטרה" הופך רגיש במיוחד. זקפה היא לא תמיד סימן לעוררות מינית ויכולה להיות תגובה לא רצונית לטריגרים מסוימים.

תהליך קבלת הזקפה

תהליך הזקפה מתחיל במוח, כאשר מחשבות, רגשות או גירויים פיזיים מסוימים מעוררים את שחרור ההורמונים בגוף. הורמונים אלה נוסעים לעצבים ולכלי הדם בפין, וגורמים לעלייה בכמות זרימת הדם. עלייה זו גורמת לדפנות כלי הדם להתרחב, מה שמוביל לכך שרקמת הזקפה בפין מתערבבת בדם והפין מזדקף.

תפקוד לקוי של זיקפה

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא חוסר היכולת להשיג ו / או לשמור על זקפה מספקת לפעילות מינית. ED היא בעיה נפוצה ויכולה להתרחש מסיבות בריאותיות פיזיות או נפשיות שונות או שניהם. הגורם ל- ED יכול להשתנות, החל מתרופות מסוימות, לגורמי לחץ בסגנון החיים, או למצבים פיזיים כמו מחלות לב וכלי דם, ויש לדון בו עם איש מקצוע רפואי.

הסימפטומים הפיזיים הקשורים ל- ED כוללים קושי להגיע לזקפה או לשמור על זקפה, ירידה בגודל הפין וחוסר עניין במין. יכולים להיות גם תסמינים נפשיים ורגשיים, כגון רגשות אשמה, חרדה וירידה בחשק המיני. הטיפול צריך להיות מותאם לאדם ויכול לכלול שינויים באורח החיים, טיפול, תרופות או שילוב של אלה.

שיקולים אחרים

ישנם כמה מצבים שעלולים לגרום לקושי בזקפה שאינם נגרמים בהכרח על ידי ED. לדוגמה, שפיכה מוקדמת (PE) מתייחסת לשפיכה לפני שאחד מבני הזוג מוכן שזה יקרה, ויכולה להיות מקור לתסכול עבור גברים ובני זוגם המיניים. ניתן לטפל ב-PE באמצעות טיפול מבוסס התנהגות, תרופות או טכניקות כמו "טכניקת הסחיטה", הכוללת סחיטה של הפין ממש לפני השפיכה על מנת לעכב ולהאריך אותה.

איכות הזקפה יכולה להיות מושפעת גם משימוש בסמים, צריכת אלכוהול, ניקוטין ופעילות גופנית. יותר מדי אלכוהול יכול להפחית את הרגישות, בעוד פעילות גופנית יש יתרונות חיוביים רבים, כולל זרימת דם משופרת, ייצור טסטוסטרון, ובריאות הלב וכלי הדם.

מסקנה

זקפות הן חלק חיוני ממחזור התגובה המינית הגברית, והבנת התהליך הפיזי והבעיות הנפשיות והפיזיות הפוטנציאליות יכולה לעזור לגברים פעילים מינית להתמודד עם כל קושי שהם עשויים לחוות. שמירה על הרגלים בריאים כגון פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת והימנעות מסמים וצריכת אלכוהול מופרזת יכולה לסייע בקידום ביצועי זיקפה בריאים. אם יש חששות לגבי ביצועי זיקפה, חשוב לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות מיד.

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית