פטישים למין: חקירה של המיניות האנושית

פטישים למין: חקירה של המיניות האנושית

מספר מילים 237

פטיש מיני מוגדר כסוג של משיכה מינית ששמה דגש על אובייקט פיזי או פעילות ספציפית. פטישים מגיעים במגוון רחב, החל סטיות נפוצות למדי כגון מכות ופולחן רגליים ועד פטישים מעורפלים יותר, כגון פיגופיליה (משיכה לישבן) וקריופיליה (משיכה לטמפרטורות קרות). יהיה הפטיש המסוים אשר יהיה, לכולם יש את המכנה המשותף של העדפה מינית לא טיפוסית.

למרות שניתן לייחס את נוכחותם של פטישים בתרבות האנושית לחברות עתיקות, הם לא נחקרו בחוגים מדעיים או פסיכולוגיים מרכזיים עד לאחרונה. באופן כללי, פטישים נתפסים כצורה של ביטוי מיני שיכול להיות גם בריא וגם לא מזיק ויש לכבד אותו ככזה.

https://www.israelekpo.com
אחת התיאוריות הנפוצות יותר על הופעתם של פטישים היא שהם תוצאה של הדמיון האנושי. פעולת הדמיון וההדמיה של אובייקט פיזי מסוים או פעילות מסוימת גורמת למוח לייצר הורמונים וכימיקלים ספציפיים, כגון דופמין, המניעים משיכה ועוררות מינית. לדוגמה, אנשים המתעוררים על ידי פטישים ברגל עשויים לקשר את המראה של כף רגל של אישה עם רגשות של התרגשות והנאה.

עם זאת, כמה מומחים מזהירים כי, בעוד שרוב הפטישים אינם מזיקים לחלוטין, חלקם יכולים להיות סוג של אובססיה או כפייה, כמו בפדופיליה. אם פטיש מסוים מתחיל לגרום למצוקה או להפריע לעבודה או לתפקוד היומיומי, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית.

מנקודת מבט מדעית, יש עדיין הרבה מה ללמוד על פטישים מיניים והמנגנונים העומדים מאחוריהם. אבל מנקודת מבט חברתית, החברה צריכה להכיר בכך שפטישים הם חלק טבעי מהמיניות האנושית. פטישים חדשים ניתן לחקור עם ראש פתוח וסקרן, וכל אדם צריך להיות חופשי למצוא את ההנאה שלהם בצורה בטוחה ומכבדת.

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות שלעתים קרובות נשאר סודי ולא מובן הוא עולם פטישי המין. פנטזיות…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק יעדי תיירות פופולריים ובצדק, שכן כל אחד מהם מציע חוויות ייחודיות…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה במהלך יחסי מין. בעוד…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית