סרטן הערמונית הוא לא בדיחה

סרטן הערמונית הוא לא בדיחה

מספר מילים 360

סרטן הערמונית הוא לא בדיחה – זהו סוג הסרטן השני בשכיחותו בעולם ומוערך כי גרם ליותר מ -300,000 מקרי מוות אצל גברים בשנת 2018 לבדה. היא משפיעה בעיקר על גברים מעל גיל 50 ויכולה לגרום למגוון תסמינים, כולל קושי במתן שתן, אי סדירות בשפיכה וכאבים בגב התחתון או באגן. בעוד המחלה יכולה להיות מושפעת על ידי גנטיקה, אורח החיים גם משחק תפקיד מרכזי בסיכון של גבר לפתח סרטן הערמונית, עם אבחון וטיפול בזמן, הפרוגנוזה עבור חולי סרטן הערמונית היא בדרך כלל חיובית מאוד.

להכיר את גורמי הסיכון 

גורמי הסיכון לסרטן הערמונית הם רבים, כאשר הגיל הוא לעתים קרובות הגורם החשוב ביותר. גברים מעל גיל 50 נוטים הרבה יותר לפתח סרטן ערמונית מאשר גברים צעירים, אם כי המנגנון המדויק מאחורי זה אינו מובן. גנטיקה גם משחקת תפקיד בסיכון של גבר לסרטן הערמונית, כמו אלה שיש להם היסטוריה משפחתית של המצב נוטים יותר לפתח אותו. גם לתזונה יש תפקיד חשוב, כאשר מי שצורך כמויות גדולות של בשר אדום או מעובד נמצא בסיכון גבוה יותר. מי שמעשן נמצא גם בסיכון גבוה יותר.

ישנם מספר סימני אזהרה הקשורים לסרטן הערמונית. כאמור, קושי במתן שתן וכאבים בגב התחתון או באגן הם האינדיקציות הנפוצות ביותר, אם כי תסמינים אחרים עשויים לכלול קושי בזקפה, ירידה בחשק המיני ודם בשתן או בזרע. אם אחד מהסימנים הללו מתעורר, חשוב להתייעץ עם רופא מיד.

אבחון סרטן הערמונית יכול להיעשות באמצעות בדיקות דם, בדיקה גופנית, בדיקה רקטלית דיגיטלית ו/או ביופסיה. במקרים רבים, רופאים עשויים להמליץ על מעקב פעיל על פני טיפול מיידי, אלא אם כן קיים סיכון גבוה לסרטן ערמונית מתקדם או אגרסיבי. אם הסרטן מתקדם, ניתן להשתמש במגוון טיפולים, כולל ניתוחים, הקרנות, טיפול הורמונלי וכימותרפיה.

סרטן הערמונית היא מחלה שכיחה מאוד הפוגעת בגברים מעל גיל 50, אם כי גורמי הסיכון יכולים להתבסס הן על גנטיקה והן על אורח חיים. אבחון מוקדם וטיפול יכולים להיות חיוניים, אם כי, בהתאם לחומרת המצב, הרופאים עשויים לבטל את הסכמתם לפעולה מיידית ובמקום זאת להמליץ על מעקב פעיל. אם קיים סיכון גבוה לצורה אגרסיבית יותר של סרטן הערמונית, ניתן להשתמש במגוון טיפולים, כולל ניתוח, הקרנות, טיפול הורמונלי וכימותרפיה, כדי לסייע למטופל בהחלמה.

הרופאים גם מציינים כי ריבוי יחסי מין מפחית את הסיכוי למחלה. והנה עוד סיבה מדוע לבלות עם נערות ליווי או דירות דיסקרטיות. 

בלוג סקס thebookla.com מאמרים נוספים

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

מיניות היא היבט מורכב ומרתק של טבע האדם. משחר הזמן, אנשים נמשכו לחקור את הרצונות וההנאות שלהם. היבט אחד של המיניות שלעתים קרובות נשאר סודי ולא מובן הוא עולם פטישי המין. פנטזיות ותשוקות נסתרות אלה יכולות לנוע בין שפירות…

פטישים מיניים: לחקור את עולם הטאבו של תשוקות מיניות

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

כשאנשים חושבים על ישראל, הערים הראשונות שעולות לעתים קרובות לראש הן תל אביב, ירושלים וחיפה. מטרופולינים שוקקים אלה הם ללא ספק יעדי תיירות פופולריים ובצדק, שכן כל אחד מהם מציע חוויות ייחודיות משלו. עם זאת, יש עיר הממוקמת ממש…

גלו את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת בת ים

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב שכיח ומטריד המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה במהלך יחסי מין. בעוד שזה קשור בדרך כלל עם גברים מבוגרים,…

OW לרפא ביעילות בעיות זיקפה ולתבוע מחדש את בריאותך המינית